­

HUISREGELS GEZONDHEIDSCENTRUM DE WEIDE                             

 

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn én ons werk prettig en veilig te kunnen doen, hanteren we in Gezondheidscentrum de Weide vanaf heden huisregels.

 

De regels gelden voor iedereen: patiënten, bezoekers en medewerkers. Ze zijn ook van toepassing als u buiten het gezondheidscentrum contact heeft met onze medewerkers. Het belangrijkste doel van de huisregels is het creëren van een veilige omgeving.

Onze huisregels vindt u op het bord bij de hoofdingang aan de muur. Lees ze voordat u bij ons naar binnen gaat of lees ze op www.deweide.nl. Bij betreding van het centrum stemt u in met onze huisregels.

 

* Waarom huisregels?

Drie van de vier zorgmedewerkers in Nederland krijgt tijdens het werk te maken met agressie, intimidatie en grensoverschrijdend gedrag door patiënten en hun familieleden en/of vrienden. Ook in ons gezondheidscentrum gebeurt het regelmatig dat patiënten verbaal agressief hun onbegrip en frustratie uiten door zorgmedewerkers (telefonisch) af te snauwen, uit te schelden, agressief te benaderen of (online) te bedreigen. Omdat ze alwéér van medicijn moeten wisselen, ze kwaad zijn over de grote geneesmiddelentekorten of het hulpmiddelenbeleid van hun zorg-

verzekeraar. Of omdat ze geen afspraak kunnen krijgen met de huisarts op het tijdstip dat zij dat willen, of geen doorverwijzing krijgen omdat de huisarts vindt dat dat medisch gezien niet nodig is.

 

*Onacceptabel

Wij vinden dergelijk gedrag volstrekt onacceptabel. Het kan niet zo zijn dat deze (in voorkomende gevallen begrijpelijke) frustraties worden afgereageerd op zorgmedewerkers die er niets mee van doen hebben. Geen van de medewerkers van het gezondheidscentrum heeft invloed op het beleid van farmaceuten, zorgverzekeraars of de overheid. Of op de begrijpelijkheid van uw zorgverzekeringspolis. De apotheekmedewerkers bijvoorbeeld bepalen niet welke medicijnen u krijgt. Dat doet uw zorgverzekeraar. Onze medewerkers brengen enkel de boodschap over. Reageer uw boosheid daarom niet op hen af. Zij kunnen er echt niets aan doen. Bovendien hoort agressie, intimidatie en grensoverschrijdend gedrag niet thuis in ons mooie gezondheidscentrum. Toch?!

 

*Consequenties

Houdt u zich niet aan de huisregels? Dan spreken wij u aan op uw gedrag. Mogelijk geven we u een officiële waarschuwing of een tijdelijk toegangsverbod. Bij diefstal, geweld en ander ongeoorloofd gedrag doet de manager aangifte bij de politie.

 

*Bijdragen aan het welzijn van mensen

Uiteraard hopen we uit de grond van ons hart dat we nooit iemand moeten waarschuwen of uitschrijven. Wij werken in de zorg omdat we een diepe roeping voelen om mensen met gezondheidsproblemen te helpen. Om een positieve impact te hebben op het leven van anderen en kwetsbare mensen te ondersteunen. En zo bij te dragen aan de gezondheid en het welbevinden van iedereen. U rekent op ons, daarom rekenen wij nu op u.

 

Het gezondheidscentrum is niet aansprakelijk bij schade, verlies of diefstal van eigendommen.

 

                   

 

 

­